video na maila

2820118732213700x100.gif

niedziela, 11 lipca 2010

niemiecki-mojapasja


2010-07-07 niemiecki-mojapasja
Od 22 lat jestem nauczycielem języka niemieckiego, od 10 lat w gimnazjum. Stale podnoszę moje kwalifikacje zawodowe, by lepiej, atrakcyjniej i skuteczniej uczyć młodzież języka niemieckiego. Chętnie przystępuję wraz z uczniami do pracy metodą projektu.mam na swojm koncie takie sukcesy mianowicie laureat konkursu j. niemieckiego - konkurs wojewódzki, oraz laureat ogólnopolskiego konkursu j. niemieckiego w Warszawie. Interesuję się literaturą, turystyką, dziedzictwem kulturowym Europy. Na lekcjach stosuję pracę z tekstem literackim, tekstem z czasopism niemieckich, muzyką, filmem, mapą. Ciekawi mnie jakie teksty wykorzystuje się na lekcjach j. obcego oraz jak naucza się Landeskunde w innych krajach. Na szkoleniach zagranicznych wymieniamy doświadczenia z nauczycielami obcokrajowcami. Nieustannie poszukuję nowych metod, technik nauczania, by uatrakcyjniać moje zajęcia. Często wykorzystuję nowoczesne środki nauczania: tablica interaktywna, programy multimedialne do nauki języków obcych, praca z niemiecką platformą edukacyjną nline.nibis.de/comenius , deutschlern.de,www.deutschland.de/home.php, www, dw-world.de/, www. fluter.de, oraz wiele innych stron w zależności od potrzeb. Moi uczniowie osiągają bardzo wysokie wyniki w konkursach przedmiotowych, mam laureatów konkursów ogólnopolskich. Bardzo chętnie pracuję z Europejskim Portfolio Językowym. Mam doświadczenie w pracy z małymi dziećmi, młodzieżą i dorosłymi. Biorę udział w seminariach i szkoleniach dla nauczycieli organizowanych przez Polskie Stowarzyszenie Nauczycieli Języka Niemieckiego, oraz wydawnictwa a także Goethe Institut, Instytut Austriacki.Piszę bligi o języku niemieckim http://niemiecki-mojapasja.blogspot.com/2010/07/niemiecki-mojapasja.html oraz http://www.kurs-niemieckiego-online.pl/ prowadzę zajęcia on line indywidualnie.Posiadam też możliwość nauczania bezpośrednio z mojego pokoju konferencyjnego http://dp0372.iwowwe.com/

Uczestnicząc w konferencjach, kursach i szkoleniach zebrałam ciekawy materiał do wykorzystania w codziennej pracy na lekcjach języka obcego. Wiele pomysłów dotyczących nauczania języka niemieckiego poprzez gry i zabawy przeniosłam na grunt szkoły, w której pracuję.
Kurs "Aktywizujące metody nauczania".Zajęcia odbywały się w blokach tematycznych: Uczymy się i komunikujemy ze sobą; Przegląd metod aktywizujących; Metoda projektów jako specyficzna metoda aktywizująca; Wykorzystanie komputerów w pracy metodami aktywizującymi; pracowanie scenariuszy lekcji z wykorzystaniem metod aktywizujących.
Dzięki wykorzystaniu technologii komputerowej nadaję atrakcyjny wygląd gazetkom ściennym w pracowni języka niemieckiego. Przy pomocy komputera opracowuję rebusy i gry dydaktyczne, krzyżówki, zagadki, podziękowania, które wykorzystuję prowadząc szkolne konkursy i turnieje.
Jednocześnie zachęcam uczniów, by podczas przygotowywania prac konkursowych korzystali z biblioteki i z Internetu, a nie ograniczali się tylko do wiadomości podręcznikowych.
Prowadziłam zajęcia pod nazwą: „ Techniki szybkiego uczenia się”. Pozytywne efekty dydaktyczne i wychowawcze zajęć to:
- wzrosła motywacja uczniów do nauki;
- uczniowie poszerzyli zakres swojej wiedzy i umiejętności.
- dzięki różnorodnym metodom stosowanych na zajęciach uczniowie uwierzyli we własne możliwości.
W roku szkolnym 2005/2006 zorganizowałam w Gimnazjum Miejskim w Chodzieży Międzyklasowy Turniej Językowy dla uczniów klas II. Napisałam regulamin turnieju. Prowadziłam przez 6 miesięcy ranking klas II. Przeprowadziłam wszystkie zadania turniejowe, zakupiłam i wręczyłam nagrody zwycięzcom. Jednym z zadań turniejowych było przedstawienie scenek na wylosowany temat. Przedstawienia odbyły się 21 marca 2006r kiedy to gościliśmy w szkole gości z Nottuln. Wszystkie scenki były w języku niemieckim lub angielskim. Nie trzeba było tłumaczy, ponieważ każdy wszystko dobrze zrozumiał. Jest to wielki sukces w nauczaniu języków obcych. Poprzez zorganizowanie turnieju poszerzyłam zakres działań szkoły dotyczących zadań dydaktycznych. Zadania turniejowe zainspirowały germanistów do organizacji podobnych zadań w następnym roku szkolnym co wpłynęło na podniesienie jakości pracy szkoły.
Redagowałam wspólnie z uczniami niemieckojęzyczną wkładkę do gazetki szkolnej pt. „Die Schüler schreiben”( Uczniowie piszą). Uczniowie pisali w języku niemieckim listy, artykuły, wiersze, na wybrane przeze mnie tematy np. „Moja przyszłość”, „Jak mieszkańcy naszej okolicy dbają o środowisko?”, „ Moje ulubione medium”, „ Co powiedziałyby o tobie twoje drzwi,gdyby umiały mówić?” , „ Problemy w rodzinie”itd.

Zapraszam na film "Willkommen in Deutschland" https://www.videocontrolpanel.net/vmail.aspx?t=R&l=11712144&d=E340D2CB-92A2-4B6C-A1FF-C170ECF57E9F