video na maila

2820118732213700x100.gif

środa, 30 maja 2012

niemiecki-mojapasja: Webinars "Städte im Wandel"

niemiecki-mojapasja: Webinars "Städte im Wandel": Liebe Alumna/Lieber Alumnus, morgen geht es los – die erste Session unseres Webinars "Städte im Wandel" findet statt. Treten Sie jetzt ...

Webinars "Städte im Wandel"

Liebe Alumna/Lieber Alumnus, morgen geht es los – die erste Session unseres Webinars "Städte im Wandel" findet statt. Treten Sie jetzt der Gruppe bei und verfolgen Sie die Webinarsessions mit namhaften Experten. Erleben Sie das Thema Städte aus zahlreichen Blickwinkeln und diskutieren Sie in unserem Livechat! Die erste Session mit dem Titel Alumni as drivers for urban change findet am Donnerstag, 31. Mai 2012, um 19 Uhr statt. Der Experte der Webinar-Session, Michael Funcke-Bartz, ist Senior-Fachplaner im Kompetenzzentrum Umwelt, Ressourceneffizienz und Abfall bei der Deutschen Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ). Er möchte in seiner Session die Alumni zu Wort kommen lassen und sie als "Zukunftsentwickler" zur Lösung von globalen Herausforderungen sichtbar machen

niedziela, 27 maja 2012

niemiecki-mojapasja: Projekt z klasą

niemiecki-mojapasja: Projekt z klasą: Konkurs „Projekt z klasą” odkrył 20 edukacyjnych perełek II edycja konkursu „Projekt z klasą” zakończona! Laureaci zrealizują swoje ed...

Projekt z klasą


Konkurs „Projekt z klasą”
odkrył 20 edukacyjnych perełek
II edycja konkursu „Projekt z klasą” zakończona! Laureaci zrealizują swoje edukacyjne marzenia dzięki grantom Nowej Ery. Oto 20 edukacyjnych perełek z całej Polski. Czy są tu uczniowie z Twojej okolicy?

http://www.nowaera.pl/edycja-2012/laureaci.html

Po raz kolejny wywołaliśmy prawdziwą falę edu-adrenaliny w całej Polsce! Idea konkursu przyciąga coraz więcej uczestników. I nic w tym dziwnego! Każdy ma bowiem szansę na zrealizowanie swoich marzeń z prawdziwym rozmachem! Wystarczy mieć dobry pomysł i zapał do działania! W tym roku ponad 200 nauczycieli przekonało nas, że młodzież chce zmieniać swój świat na lepszy – wystarczy ją tylko mądrze wspierać.

Zgodnie z formułą konkursu, 10 najlepszych prac typowali Internauci w otwartym głosowaniu on-line, a kolejne 10 wybrała Komisja Konkursowa Nowej Ery. Skala aktywności Internautów przerosła nasze najśmielsze oczekiwania: głosowało 78 tysięcy osób, oddając średnio 10 głosów na minutę.

W tym roku etap głosowania on-line trwał tylko 2 tygodnie - od samego początku toczyła się więc zacięta walka o miejsce w pierwszej dziesiątce. Liczba oddanych głosów jest naprawdę imponująca, a zapał włożonych w promocję prac – niespotykany!

Wybór najciekawszych projektów, spośród obfitującego w różnorodne tematy zestawu prac, był nie lada wyzwaniem. Działania teatralne, promowanie postaw ekologicznych, zainteresowanie robotyką, astronomią, czy rozwijanie pasji dziennikarskich – to tylko mały wycinek tematów, które pasjonują uczniów z najdalszych zakątków Polski. Kierując się ustalonymi kryteriami, wybraliśmy projekty, które z powodzeniem mogą zasilić każdą bibliotekę projektów edukacyjnych – są przemyślane, kreatywne, ambitne, a przede wszystkim łączą naukę z prawdziwą przygodą! 
Udane połączenie nauki z przygodą!
Nauka i przygoda to tandem doskonały! Każdy, kto wziął udział w konkursie „Projekt z klasą”, wie, że poziom edu-adrenaliny przekracza wszelkie normy! I tego właśnie chcemy! Nauczyciele biorący udział w konkursie podkreślają, że są pod ogromnym wrażeniem kreatywności i zaangażowania swoich uczniów w realizację „projektów z klasą”. Cieszymy się, że idea „Projektu z klasą” co roku zyskuje nowych zwolenników - niech dobry pomysł i zaangażowanie uczniów w odkrywaniu edukacyjnych możliwości będą motorem działań projektowych. Z pewnością spotkamy się za rok w kolejnej edu-rywalizacji. Tymczasem przed tegorocznymi laureatami jeszcze realizacja zwycięskich projektów przy wsparciu finansowym Nowej Ery – czyli spełnienie wielu edukacyjnych marzeń!

Wierzymy, że biorąc udział w konkursie „Projekt z klasą” każda Drużyna Projektowa zyskała coś wyjątkowego. Planowanie projektu, podział obowiązków w grupie, poczucie odpowiedzialności za efekty działań – to budowanie potencjału, który w przyszłości będzie motorem kolejnych życiowych wyzwań.

Poznaliśmy 224 edukacyjne marzenia, 224 różne spojrzenia na rzeczywistość, 224 sposoby na mówienie o swoich pasjach. Każdy przysłany projekt to inny obraz współczesnej młodzieży. Elementem wspólnym jest ogromna potrzeba mówienia o swoim widzeniu świata, potrzeba zdobywania wiedzy i chęć działania. To wszystko mogło by pozostać tylko szczytną ideą, gdyby nie otwarci nauczyciele, którzy potrafią dostrzec te wszystkie pojedyncze iskierki i zamienić je w prawdziwy żar!

Zachęcamy do wirtualnej podróży po Polsce, spotkań ze wspaniałą młodzieżą i jej ciekawymi pomysłami na edukację! http://www.nowaera.pl/component/projektzklasa2/projekty.html?view=projekty

Dziękujemy wszystkim nauczycielom za inspirowanie młodzieży do takich działań i otwartość na nowe, świeże pomysły! Dziękujemy uczniom za chęć podejmowania wyzwań, które mogą być inspiracją dla innych!

Życzymy Wam, aby każde nowe doświadczenie budziło potrzebę wyznaczania sobie coraz ambitniejszych celów edukacyjnych i inspirowało do odkrywania w sobie nowych talentów.
 

czwartek, 17 maja 2012

Polski biznes za Odrą

Ulgi podatkowe, tańsze lokale, gwarancja wyższych zysków. Tak landy przyciągają polski biznes - donosi "Dziennik Gazeta Prawna".
Nasi rodacy masowo rozkręcają prywatne biznesy po lewej stronie Odry. Z danych Federalnego Związku Rzemiosła wynika, że w 2011 r. w Niemczech działało ponad 28 tys. polskich firm, z czego 94 proc. zarejestrowanych było w Berlinie i landach wschodnich: Meklemburgii czy Brandenburgii.

Polsko-niemieckie firmy działają głównie w branży gastronomicznej, remontowo-budowlanej i kosmetycznej. Najczęściej są to niewielkie przedsiębiorstwa, ale zdarzają się też imponujące biznesy.

Polscy biznesmeni twierdzą, że prowadzenie działalności gospodarczej w Niemczech jest prostsze i bardziej zyskowne niż w Polsce. Choć podatki w Niemczech należą do najwyższych w Unii, to Polakom działającym w landach wschodnich nie dają się we znaki - mogą liczyć na ulgi. Wysokie koszty pracy to także mit.

środa, 16 maja 2012

Nowoczesne technologie na zajęciach

Polską edukację czekają duże zmiany — informuje «Rzeczpospolita». Część z nich jest związana z reformą programową, dzięki której młodzież ma być lepiej przygotowana do wymagań stawianych przez rynek pracy. Jednak równie wielkim wyzwaniem jest wykorzystanie w nauczaniu w szkołach nowoczesnych technologii.

Do tego, aby umiejętnie połączyć technologię i treści dydaktyczne, potrzebni są otwarci na nowości nauczyciele. To właśnie tacy liderzy mają szansę wypracować metody, które mogą wykorzystywać ich koledzy po fachu. Takich właśnie ludzi potrzeba do przetestowania nowoczesnego programu do tworzenia edukacyjnych prezentacji — MAPPTIPE.

Co to jest MAPPTIPE? To program umożliwiający «sklejenie» w jednej prezentacji nagrania filmowego i dźwiękowego, wzoru matematycznego i fizycznego, zdjęcia i skanu dokumentów. Po zmontowaniu wszystkich lub niektórych elementów całość można umieścić na specjalnym portalu. Po co? Choćby po to, by taką prezentację mogli obejrzeć nauczyciele i uczniowie z innych szkół. I to jest właśnie wyzwanie dla ambitnych pedagogów. Nauczyć się, wciągnąć uczniów, a później pokazać, jak można nowoczesną technologię wykorzystać na co dzień.


W liceum i gimnazjum na warszawskim Ursynowie przy Stryjeńskich 21, gdzie narodziła się MAPPTIPE, nauczyciele i uczniowie pierwsi testują możliwości nowego narzędzia. W szkole powstają kilkuosobowe uczniowskie zespoły, tworzące edukacyjne multimedialne pomoce naukowe. Co o projekcie sądzą nauczyciele? Wszyscy zgadzają się tu co do tego, że nawet najdoskonalsza technika nie zastąpi kontaktu ucznia z nauczycielem w realu, ale też nikt nie ma wątpliwości, że ograniczanie się do metody «kredy i tablicy» nie jest, najdelikatniej rzecz ujmując, czymś na miarę XXI wieku. Wielu lekcjom od dawna towarzyszą na Stryjeńskich a to fragment filmu, a to nagranie, a to prezentacja. Dotychczas jednak nie funkcjonowały w ramach jednego systemu i przygotowywane były w sposób nieco chałupniczy — na przykład przynosiło się z domu płytkę DVD z filmem, znajdowało potrzebne fragmenty, odtwarzało, dodawało ustny komentarz itd. Teraz MAPPTTPE pozwala szybko skonstruować bogate merytorycznie, atrakcyjne wizualnie i idealnie dostosowane do potrzeb lekcyjnych nowoczesne prezentacje.

http://www.edukator.pl/portal-edukacyjny/mapptipe/6818.html

Liczba Polaków w Niemczech wzrosła w 2011 o 49 tys., ubywa Turków


Polacy pracujący w Niemczech, to imigranci niemal idealni - szybko się asymilują i bardzo szybko stają się częścią niemieckiego społeczeństwa. Ta opinia często pojawia się w parze z niezwykle krytycznymi wypowiedziami niemieckich polityków o tureckich gastarbeiterach. Czy ta opinia może przełożyć się na konkretne działania niemieckich władz?

Otwarcie w maju ubiegłego roku niemieckiego rynku pracy dla pracowników z Polski spowodowało, że wielu naszych rodaków zdecydowało się na podjęcie pracy w tym kraju.





Polacy wolą "pracę u Niemca"

Marzena Biłas-Jaglińska, właścicielka Agencji Pośrednictwa Pracy "Koncepcja", w rozmowie z Wirtualną Polską przyznaje, że Polacy chętniej podejmują pracę w Niemczech niż Wielkiej Brytanii. Wiąże się to przede wszystkim z bliskością kraju ojczystego i możliwością częstszych odwiedzin rodziny. Trend ten byłby jeszcze bardziej widoczny, gdyby nie bariera językowa. Dowodem jest duża ilość zgłoszeń napływająca w odpowiedzi na oferty pracy do Niemiec. Niestety, znaczny odsetek zainteresowanych jest na wstępie dyskwalifikowana ze względu na brak znajomości języka niemieckiego.

Również dane, opublikowane przez Federalny Urząd Statystyczny, potwierdzają znaczny napływ do Niemiec naszych rodaków, którzy najchętniej ze wszystkich nacji europejskich migrowali tu w ubiegłym roku. Łącznie odnotowano przyjazd 49 tys. Polaków, 32 tys. Rumunów i 19 tys. Bułgarów. Impulsem do takich decyzji była niewątpliwie likwidacja ograniczeń w dostępie do rynku pracy w tym kraju.

Czy jednak statystyki oddają rzeczywisty stan faktyczny? Czasami mogą być one mylące, na co zwraca uwagę Radosław Popiela, właściciel agencji nieruchomości "Popiela Immobilien". - Z mojego doświadczenia na pograniczu polsko-niemieckim wynika, że osiedlanie się Polaków w tym rejonie podnosi statystyki ilości Polaków mieszkających w Niemczech, ale tylko niewielka część z nich podejmuje w Niemczech pracę. Znakomita większość pracuje nadal w Polsce, a tylko mieszka w Niemczech, korzystając z różnicy w cenach nieruchomości i świadczeń dostępnych w Niemczech. Zupełnie inaczej jest w głębi Niemczech, gdzie Polacy osiedlają się w poszukiwaniu pracy - wyjaśnia Popiela, dodając, że Polacy są coraz lepiej postrzegani i cenieni, jako pracownicy i fachowcy.

Polacy szybko się asymilują

Niemcy doceniają to, że Polacy dość szybko i sprawnie się asymilują - uczą się języka, dzieci bez problemów chodzą do niemieckich szkół i nie tworzą takich "zbiorowisk" jak Turcy, którzy postrzegani są, jako unikający asymilacji, niechętnie uczący się języka i nastawieni roszczeniowo.

Turcy i Polacy stanowią w Niemczech dwie największe grupy obcokrajowców, jednak ich odbiór przez społeczeństwo niemieckie jest diametralnie odmienny.

Obie mniejszości rożni też poziom wykształcenia. O ile 2/3 mieszkających w Niemczech Polaków może pochwalić się ukończeniem szkoły średniej lub wyższej, to w przypadku Turków jest to - według danych Urzędu ds. Migracji i Uchodźców - odsetek rzędu zaledwie 41%.
Różnice kulturowe

Na postrzeganie obydwu grup wpływ mają też różnice kulturowe i obyczajowe. Turczynki w zdecydowanej większości wierne są tradycyjnemu podziałowi ról w rodzinie, ok. 70 % z nich nie posiada wyuczonego zawodu - zajmują się domem i wychowaniem dzieci. Stosunkowo szybko też wychodzą za mąż, a rodziny są wielodzietne. Mężczyźni często poślubiają młode Turczynki pochodzące z kraju ojczystego, dlatego też w domu rozmawia się wyłącznie po turecku - nawet po dłuższym okresie pobytu w Niemczech.

sobota, 12 maja 2012

Kursy języka niemieckiego

  • Multimedialny, internetowy kurs języka niemieckiego na platformie e-learningowej Niemiecki123.pl w 1 z 3 opcji do wyboru:
    89 zł zamiast 796 zł za roczny kurs,
    159 zł zamiast 1592 zł za kurs 2-letni,
    199 zł zamiast 2388 zł za kurs 3-letni,
  • Kurs ma charakter internetowego podręcznika,
  • Portal jest do Twojej dyspozycji przez 24 h na dobę,
  • Kurs w całości prowadzony przez native speakerów!
  • Kurs jest dla Ciebie, jeśli nie osiągnąłeś jeszcze płynności komunikacyjnej w języku niemieckim,
  • Uczysz się gramatyki, słówek, rozumienia ze słuchu, pisania, a nawet wymowy!
  • W ramach kursu dostępne są 4 poziomy zaawansowania,
  • Każdy z poziomów obejmuje 22 multimedialne lekcje (dialogi, gry i fotolekcje),
  • Interaktywny moduł sprawdzania poprawności wymowy – mów jak native speaker!
  • Podczas trwania kursu możesz wracać do wcześniejszych zagadnień i wielokrotnie powtarzać wybrane elementy,
  • Po wykonaniu 80% poleceń w ramach jednego poziomu nauki otrzymasz certyfikat (poziom biegłości zgodnie z regulacjami Rady Europy),
  • Kurs został przygotowany przez międzynarodowy zespół językowy – twórcy kursu otrzymali prestiżowe wyróżnienie, certyfikat jakości European Language Label za rok 2011. Certyfikat ten jest przyznawany przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji dla projektów wyróżniających się innowacyjnością oraz wysoką jakością wykonania.

czwartek, 10 maja 2012

niemiecki-mojapasja: Polacy wyjeżdżają do Niemiec

niemiecki-mojapasja: Polacy wyjeżdżają do Niemiec: polacy wyjeżdżają do Niemiec, żeby tam mieszkać, posyłać dzieci do szkół. Granice zacierają się coraz bardziej, wybieramy sobie miejsca, gdz...

Polacy wyjeżdżają do Niemiec

polacy wyjeżdżają do Niemiec, żeby tam mieszkać, posyłać dzieci do szkół. Granice zacierają się coraz bardziej, wybieramy sobie miejsca, gdzie chcemy żyć. Niemcy są drugim krajem, jaki po Wielkiej brytanii wybierają Polacy, żeby tam zamieszkać.
Zapraszam na film:
https://www.videocontrolpanel.net/vmail.aspx?t=R&l=14040683&d=30434712-4D5F-4AE1-BA4A-1A95497347AE